Bli medlem    Logga in    Kategori    Sök    FAQ

Forumindex » Warhammer 40,000 » Bloggar och arméprojekt

Sida 235 av 236 [ 2351 inlägg ] Gå till sida Föregående  1 ... 232, 233, 234, 235, 236  Nästa

Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Captains Corner
 Inlägg Postat: 04 jun 2018, 08:36 
Användarvisningsbild

Det blev ju bra! Den är stabil nog dessutom för att du skulle kunna förvara blytackor där om du hade velat.

Men det är lustigt att det nästan blir rätt när man snickrar själv. Har byggt ett enkelt arbetsbord av 2 tum 2 där jag var riktigt noggrann. Nej, alltså riktigt noggrann med måtten. Kontrollmätning och mallar och hela köret. Men tro fanken inte att det alltid blir någon del, någonstans som blir lite off. Och då hade jag ändå förstärkt upp med vinkeljärn som borde borga för att vinklarna blir bra. Men näää! Sedan är det trots allt ett arbetsbord så jag nöjde mig med lite glipor och så där. Det är fortfarande mer stabilt än något IKEA har gjort.

Vid första monteringsförsöket så blev det riktigt mycket spänningar i hela konstruktionen. Alltså det fick användas riktigt mycket våld för att få ihop bordet. Fattade ingenting eftersom jag varit så noggrann med måttagningen. Bordet nästan stod och hoppade på golvet av spänningarna. Förklaringen var att jag råkat ta spillbiten från en sågning istället för biten jag skulle ha och spillbiten var +2 cm från det korrekta måttet. :lol: Det blev markant bättre efter jag fick rätt del på plats.

Inlägg Postat: 05 jun 2018, 22:09 
Användarvisningsbild

Röde skrev:
Ser bra ut de det där. Blev ju riktigt bra.
Tack tack!

RUNE skrev:
Det blev ju bra! Den är stabil nog dessutom för att du skulle kunna förvara blytackor där om du hade velat.
Typ! :lol:
Och tack! Min gamla hyllas hyllplan sviktar läskigt mycket, så nu blev det överdimensionerat istället!

Jepp, jag känner igen det.. "vad fasen, jag mätte ju nyss?" Trä lever och den egna förmågan kan lätt överskattas... :lol:

Som planerat blev det ganska glest i bokhyllan efter att böckerna flyttat in, det är ju tänkt att samlingen ska ha plats att växa!
För att det inte ska se så himla tomt ut så får en del böcker stå uppställda Bokaffär-style, det tar stor plats och är samtidigt ganska snyggt!
Nu med resultatet framför mig här hemma så är jag helnöjd, nu känns det bra att köpa fler böcker.
Jag beställde 5 nya idag faktiskt. :mrgreen:
(tema: prisa gud, här kommer skatteåterbäringen)

I sann TV-programs-anda så har jag nu en "före" och flera "efter" bilder.

Bild
FÖRE
Mestadels spel barnen växt ifrån, böcker ingen läser och pussel vi redan lagt flera gånger. En ganska orörd hylla.

Bild
EFTER
White Dwarfs, Imperial Armour, gamla editioner av regelböcker, WHFB-böcker, codexar, Black Library, övrigt Fantasy.. från hyllor, travar och kartonger fick allt samlas i min nya favoritmöbel här hemma: Hobbybokshyllan.

Bild

Bild

Bild

Inlägg Postat: 06 jun 2018, 07:19 
Användarvisningsbild

Applåder!

Det där det blev asbra! Visade den för min tonårsdotter med kommentaren att en kille på forumet byggt den själv och hennes reaktion var -Åh, fy fan, med positiv ton. Det är ett gott betyg det!

Inlägg Postat: 06 jun 2018, 14:04 
Användarvisningsbild

Wow! Vilken skillnad. Nu kan du sitta med en kopp te och beundra ditt verk och din samling. Det blev bättre än den bästa Warhammerbutik. Jag vill bara stå och bläddra i alla utställda fingripar.

Inlägg Postat: 06 jun 2018, 14:21 
Användarvisningsbild

Väldigt nice, det blev superbra! Två stora tummar upp!

Inlägg Postat: 12 jun 2018, 19:17 
Användarvisningsbild

Röde skrev:
Applåder!

Det där det blev asbra! Visade den för min tonårsdotter med kommentaren att en kille på forumet byggt den själv och hennes reaktion var -Åh, fy fan, med positiv ton. Det är ett gott betyg det!
:lol: Tack! Tonåringar är fantastiska kritiker.. stora nog att ha starka åsikter, men ofta inte stora nog att uttrycka sig på sätt som är något annat än rakt och ärligt, på gott och ont.

Nurgle skrev:
Wow! Vilken skillnad. Nu kan du sitta med en kopp te och beundra ditt verk och din samling. Det blev bättre än den bästa Warhammerbutik. Jag vill bara stå och bläddra i alla utställda fingripar.
Tack! Jag med! Extremt lätt att döda tid framför hyllan. :wub:

Grudge skrev:
Väldigt nice, det blev superbra! Två stora tummar upp!
Tack! :D

Från bokhylla till spelplan!

I helgen hade vi speltest av tre nya spelplaner inför höstens Rauk'n'Rumble, där en av dem är mitt verk rakt igenom.
Efter 3 testmatcher och mycket bollande av idéer och möjliga loopholes i regler och knasigheter med terräng så hugger jag nu allt i sten, nu är det bra!
Enkelt, roligt, lättförstått, snabbspelat, unikt. RnR Approved!

Även med tonade palmblad så upplevdes planen som lite för enfärgad, det flöt ihop lite framför ögonen, så som sista touch innan planen packas undan och andra projekt tar vid så fick den lite smågrönska med rött och även lite vitt, det gav önskad effekt!
Det enda som tillkommer sedan är riktig sand på det som nu är målad sand, för ännu mera känsla.

Sand Island, slutgiltig version 2018:

Bild

Bild

Bild

Bild

Härnäst tror jag faktiskt jag ska måla upp lite mer Tyranider, jag har en box med Gargoyles som ännu inte är klara!

Inlägg Postat: 13 jun 2018, 20:52 
Användarvisningsbild

Fly, you fools, fly!

Jag hade 5 Gargoyles som var snudd på färdiga sedan innan, bara lite småpill med detaljer som jag nu har fixat.
Dessa 5 var mina första 5 någonsin, så jag kan inte kittet utan och innan som tex Hormagaunts.

Lärdom:
Monterade enligt instruktionerna så är det flyguppvisningspoäng på formationen, mor Acka hade varit stolt över dem.
Kropparna med noll graders lutning, blicken fixerad framåt, vingarna i exakta parviftningar.
Tjusigt värre!

Bild

Men min bild av Gargoyles är inte att de flyger snyggt... mer att de är en skränande flock aggresiva småmonster som är extremt tekniskt begåvade flygare, då de inte ens har ben så att de kan landa. Hela korta livet i luften!
What to do?

Gargoyle nummer 6 fick vingar från olika par, för att som modell ha blivit fångad i en sväng.
För att få den rätta lutningen så smälte jag toppen på flygarbasen till en kula, och limmade dit honom lutad.
Även svansen fick en liten vridning, plus att huvudet nu helt naturligt är vridet.
Mera liv och rörelse!

Bild

Bild

Bild

6 Gargoyles klara, vilket är 36 fina poäng! :D
De resterande 4 från boxen står näst på tur att målas!

Inlägg Postat: 13 jun 2018, 21:24 
Användarvisningsbild

Jag kommer att tänka på den där från Gremlins 2, han som får vingar och doppas i betong. Men de här ser bra ut!

Inlägg Postat: 13 jun 2018, 21:54 
Användarvisningsbild

Boggalogg skrev:
Jag kommer att tänka på den där från Gremlins 2, han som får vingar och doppas i betong. Men de här ser bra ut!
Gremlins! Där var det! Exakt honom (?) fick jag också upp i huvudet, men jag kunde inte placera honom.. :D
Och tack!

Inlägg Postat: 14 jun 2018, 09:16 
Användarvisningsbild

Gillar verkligen "Banky". Själv var jag tvungen att montera och måla mina Gargoyles snabbt för att få de färdiga till en turnering. Så det blev standardposerna, vilket ser lite platt ut.
Tror jag har sagt det förr men den ljusa lila/rosa randen längst vingarna blir riktigt bra.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  

Sida 235 av 236 [ 2351 inlägg ] Gå till sida Föregående  1 ... 232, 233, 234, 235, 236  Nästa

Forumindex » Warhammer 40,000 » Bloggar och arméprojekt