Bli medlem    Logga in    Kategori    Sök    FAQ

Forumindex » Warhammer 40,000 » Bloggar och arméprojekt

Sida 103 av 104 [ 1032 inlägg ] Gå till sida Föregående  1 ... 100, 101, 102, 103, 104  Nästa

Författare Meddelande
 Inlägg Postat: 15 maj 2018, 22:37 

Tror ni kan döpa om din tråds namn faktiskt, vill minnas en gjort det någon gång :p
Ni får editera ditt första inlägg så har ni topic, eller hade iaf när en sist var aktiv här för en evighet sen :)

Intressant "dilemma" ni har om ni ska highlighta eller gå på battle dmg direkt :o
Jag t-r-o-r många skippar highliten för de är lata o vill få progress (ursäkta om en trampar på några tår) :>
Imo, större projekt kräver mer kärlek <3

Med din valda färg tror en ni får rätt cola effekter oavsett vägval framöver :)

Inlägg Postat: 16 maj 2018, 00:03 
Användarvisningsbild

High light:a före eller efter vädringen ja...

Jag körde selektivt High light före. Bärhjulen t.ex. visste jag från början att jag skulle "grisa ner" så där fanns det ingen anledning att lägga ner någon tid.
Ovansidan däremot tänkte jag ha ganska fri från vädring så där kunde man köra HL som vanligt.
Jag vill i alla fall inbilla mig att HL kan lysa igenom pigment t.ex. så är jag tveksam så är det bättre att lägga en HL än att skippa det.

Jag tror alla arbetssätt har sina fördelar och nackdelar. När jag t.ex. skulle måla laserkanonerna på Baneblade:en hade jag svårt att hitta en bra arbetsställning för att dels hålla modellen i rätt vinkel så jag kom åt och dels för att kunna måla stadigt. Slutade med ett rätt så exotisk grepp, vilket ledde till att jag nästan tappade modellen när jag skulle justera greppet. Med lite mer otur hade jag forehand smashat in den i väggen men nu resulterade allt handviftande i att jag ofrivilligt jonglerade lite med modellen i stället. (Hjärtstartare; ja tack).

Inlägg Postat: 16 maj 2018, 19:32 
Användarvisningsbild

Ok tack boyos! Highligh får det bli.
Och akta hjärtat Rune, jag fick sekundärångest vara av att läsa om en Baneblade på väg in i väggen...

Har torrpassat nu och verkar komma ihop rätt bra.

Bild

Bild

Behövs en del efterputs innan det är dags för highlights.

Har knäckt en viktig fråga kring plåtar som ska sitta i mitten på stormlord bla. Inte varit riktigt nöjd med de lösningar som handlar om att bara mäta upp och limma dit sprue på insidan och ställa plåtarna på dem. Känns som gjort för att få glipor. Men har en bättre idé :)

Kommer fästa sprues i kludd för att få dem på rätt ställe :)

Inlägg Postat: 16 maj 2018, 22:14 
Användarvisningsbild

Leffegnu skrev:
Tror ni kan döpa om din tråds namn faktiskt, vill minnas en gjort det någon gång :p
Ni får editera ditt första inlägg så har ni topic, eller hade iaf när en sist var aktiv här för en evighet sen :)

Det har du ju alldeles rätt i! Det var ju typ jätteenkelt! Logga in via webbvy och redigera inlägget :D

Nå, då får det bli lite beslutsångest kring nytt namn. Gillade förslaget med tips arméer. Fast jag vette tusan om jag vill ha tio. Vilket leder mig till frågan vad tusan det är jag vill? Vad är syftet med allt detta? Var är jag på väg? Kanske är det själva resan i sig, som berörts tidigare så väl av diverse poesiciterande individer?
Eller finns det ett slutmål? Hmmm...

Djupa frågor såhär en onsdagkväll..

Inlägg Postat: 18 maj 2018, 17:14 

Plåtburken ser lovande ut :)
Snart börjar det roliga med highlights o weathering :D

Titlar är svårt :>
Inte konstigt författare till diverse verk, skönlitteratur som akademiska, i nio av tio fall väntar med topic tills boken /artikeln etc är färdig.
Uppstår osökt frågan om ens hobby-tråd någonsin blir färdig så rubrik kan sättas? :>
Eller, om en helt enkelt ska sänka nivån gällande syfte/vad en vill osv

"Nurgle goes dayum!" röstar jag på :)
https://www.youtube.com/watch?v=DcJFdCmN98s

Inlägg Postat: 20 maj 2018, 18:38 
Användarvisningsbild

Onwards gud Dayum it ;)

Bild

Bild

Har klippt till 4 sprues ca en tum långa för att hålla uppe plåtar för stormlord och stormsword och satte på häftmassa för att kunna justera dem så att inte plåtarna ska hamna snett.

Bild

En miss jag gjorde på dessa var att trots häftmassa flyttar sprues på sig så ritade streck efter passning på främre plåten. Klarade mig mestadels med blotta förskräckelsen.

Bild

GW står generöst nog för en ny baneblade eftersom denna var warpad så försöker hjälpligt åtgärda denna. Har kört på greenstuff vilket blev ganska fult.
Slutar förmodligen med att jag köper en tredje bara för att det vore tufft att köra tre.

Bild
Efter förnyade omgångar av att tajta till washen så har jag nu highlightat alla delar med skeleton bone drybrush.

Bild

Hjulen målar jag upp i rough Iron. Gillade det ännu mer än vanlig metall, även om washer i sig lyfter det väldigt bra...

Bild

...så nu funderar jag på om jag måste måla om metallen på larvbanden för att det inte ska krocka alldeles. Äsch...

Inlägg Postat: 21 maj 2018, 01:11 
Användarvisningsbild

Så GW stod för en ny sa du... :shock: Hade jag vetat det så hade jag nog bemödat mig med att gnälla lite. Men det kan å andra sidan vara ganska svårt när jag redan byggt och målat den jag har. :lol:

Washen + dry brush blir snyggt. Redan med två enkla steg eller vad man ska säga så har du kommit en bra bit på vägen.

Rough Iron fungerar bra på bärhjulen. Ser nästan lite "oljig" ut på korten.

Inlägg Postat: 21 maj 2018, 08:50 
Användarvisningsbild

RUNE skrev:
Så GW stod för en ny sa du... :shock: Hade jag vetat det så hade jag nog bemödat mig med att gnälla lite. Men det kan å andra sidan vara ganska svårt när jag redan byggt och målat den jag har. :lol:

Washen + dry brush blir snyggt. Redan med två enkla steg eller vad man ska säga så har du kommit en bra bit på vägen.

Rough Iron fungerar bra på bärhjulen. Ser nästan lite "oljig" ut på korten.

Ska tillägga att det var absolut inte standardlösningen. Det blev så efter ett antal turer och eftersom just den delen som är warpad inte syns vid blott ögat utan först vid montering. Det ledde till att jag redan monterat på saker från övriga sprues, vilket skulle inneburit att de fått lägga massa mantid på att plocka ut alla delarna till överdelen. Så förmodligen enklare lösning i just detta fallet.

Men vill passa på att ge en eloge till GWs kundsupport. De har återkommit löpande och jag fick tom ett telefonsamtal med beskedet att det skulle dröja ytterligare ett tag. Det händer ju typ aldrig annars att man får kontinuerlig återkoppling utan man får alltid själv ringa och jaga.

Så det kan jag lägga till i diskussionen kring fulgjutet - det man betalar för när man köper original är att GW ska kunna erbjuda riktigt bra produkter och riktigt bra service. Nu är jag glad för att jag alltid köpt original trots att jag varit sugen många gånger att testa Kina-grejer. De har vunnit mitt hjärta och jag är 100% fanboy till nya GW.

Kul att du gillar tanken :) Det betyder mycket särskilt eftersom du precis gjort resan själv. Håller på och klurar nu över hur jag ska gå tillväga med skador och smuts för att det ska lira med färgerna och temat.

Samt funderar också på i vilket skede det ska förseglas, eftersom möjligheten att bygga om tanken kommer slita på delar som kommer i kontakt med varandra. Kanske drar jag varnish på de utsatta ställena helt enkelt.

När det gäller tracksen så håller jag med. Den färgen ger mycket gratis. Så kör på med samma färg till larvbanden.

Tack gud för airbrush!

Sen är nog kanske planen att inte highlighta metallen som vanligt utan köra svamp med ljusare metall bara för att förstärka den skitiga känslan. Med lera i skrevorna på det kan det nog bli ganska bra, när det liksom skiner igenom delvis där tanken kört i stenar, betong och liknande.

Inlägg Postat: 21 maj 2018, 22:34 
Användarvisningsbild

Leffegnu skrev:
Plåtburken ser lovande ut :)
Snart börjar det roliga med highlights o weathering :D

Titlar är svårt :>
Inte konstigt författare till diverse verk, skönlitteratur som akademiska, i nio av tio fall väntar med topic tills boken /artikeln etc är färdig.
Uppstår osökt frågan om ens hobby-tråd någonsin blir färdig så rubrik kan sättas? :>
Eller, om en helt enkelt ska sänka nivån gällande syfte/vad en vill osv

"Nurgle goes dayum!" röstar jag på :)
https://www.youtube.com/watch?v=DcJFdCmN98s

Sänka syftet, näää, så kan man väl inte göra? Högre, finare, snabbare i sann Ikaros-anda :)

Måste kommentera att jag tittade på klippet osunt länge. Jag har nog aldrig varit så sugen på bacon. Hamburgare. Stora, amerikanska mackor med en halv kossa på. Mmmmh.

Angående namn så fegar jag lite. Jag smyger bort nybörjare ur titeln och ser om något träffar mig som blixten från regnig himmel, eller något sådant. Eller så kanske jag sitter där med två grisfötter i mungipan en dag och utbrister ”dayum” ;)

Inlägg Postat: 22 maj 2018, 18:58 
Användarvisningsbild

Älskar att se när projekt plippar ur och går över till crazyside! :wub:
Nu spelar det inte längre någon roll om du kommer att använda alla varianter av tanken, nu är det att köra hela vägen in i kaklet och lyckas göra det möjligt som är det viktiga!

Heja heja! :mrgreen:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  

Sida 103 av 104 [ 1032 inlägg ] Gå till sida Föregående  1 ... 100, 101, 102, 103, 104  Nästa

Forumindex » Warhammer 40,000 » Bloggar och arméprojekt