Bli medlem    Logga in    Kategori    Sök    FAQ

Forumindex » Warhammer 40,000 » Bloggar och arméprojekt

Sida 226 av 227 [ 2268 inlägg ] Gå till sida Föregående  1 ... 223, 224, 225, 226, 227  Nästa

Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Captains Corner
 Inlägg Postat: 02 feb 2018, 18:18 
Användarvisningsbild

Håller med, funkar lysande

Inlägg Postat: 03 feb 2018, 21:18 
Användarvisningsbild

Röde skrev:
Asbra. Han blev grym.
Boggalogg skrev:
Håller med, funkar lysande
TacK Tack! :D

Och nu till något helt annat:

Måla en Death Guard i Februari!

Eftersom jag inte längre siktar på att spela, så är det faktiskt inte ett vidare långt steg till att måla upp något som inte tillhör några av de arméerna jag har!
Den sista sparken i rumpan jag behövde kom i en målargrupp på Facebook jag är med i, där det finns en målarutmaning för Februari att måla upp en Death Guard marine från antingen Dark Imperium eller en annan startbox.
Ingen karaktär, en vanlig grunt.

Bild
Jag valde den här snubben. (bild norpad från nätet)

Enklare konverteringar uppmuntrades, men inga Forge World-delar eller delar från de mer avancerade Death Guard modellerna, det ska tydligt gå att se vilken modell som det är.

Bild
Jag gjorde några små justeringar:
- Spiken under boltern tog jag bort, jag tyckte inte den var snygg.
- Likadant med trofén på Ryggan, bort för att jag inte gillade den.
- Högerarmens vapen bytte jag ut mot lite sköna tentakler, jag har ju en djup Bitzbox med Tyranidbitz.

Bild
Vad jag då fick ihop var den här gubben, som även fått en lie jag hade bland mina bitz. Den har tillhört en Fantasy Wraith en gång i tiden.

Bild
Det mestadels grönaktiga eller benfärgade standardschemat för Death Guard uppmuntrades det även att avvika ifrån, vilket passade mig bra då jag hade något helt annat i tanke:

Jag ville prova hur det blir om jag målar ett helt Power Armour på samma sätt som jag målar metalldelarna på min Genestealer Cult, fast nu med ännu mera färgskiftningar i metallen då jag helt enkelt får en större canvas att jobba med!
I Facebook-gruppen finns några sjukt bra målare, så något stressad hörde jag först efter om det gick att få börja måla i förtid, men väntade sedan in den 1a Feb för att genomföra utmaningen på rätt sätt!

Vad hände sedan?
Eftersom assembly och bas var OK att ha börjat med så var plinten långt kommen och modellen redo för sprayfärg 1a Feb, på kvällen där la jag grundfärgen på hela modellen som är Leadbelcher (two thin coats) följt av Nuln Oil.
Fredagkvällen 2a Feb satt jag flera timmar och gnodde vidare med Typhus Corrosion, Ryza Rust och olika washer och därefter gick de slemmiga detaljerna och de sista småsakerna av bara farten!

Idag Lördag 3e Februari så körde jag på några timmar till, och vips så var jag klar!
25 dagar i förväg?! :shock: :shock: :shock:

Min uppfattning om hur lång tid den här modellen skulle ta mig var brutalt dålig, men på rätt håll! :lol:

Jag känner mig klar, så här är min första Death Guard, och den första modellen någosin jag målar som inte har en bas så att han kan spelas!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Jag har ingen aning om hur de andra som deltager i utmaningen kommer att måla sina, men jag har gjort mitt bästa på den här och känner mig både nöjd och stolt, han ser ganska badass ut tycker jag!

Nu ska jag återgå till det omålade berget!

Målarsaldo 2018: Köpta(3) - Målade(5) = -2

Inlägg Postat: 03 feb 2018, 21:59 
Användarvisningsbild

Tumme upp!

Inlägg Postat: 07 feb 2018, 21:29 
Användarvisningsbild

Röde skrev:
Tumme upp!
Tackar!

Motorsågssnubben var bara assistenten, nu är även Doktorn klar!

Bild

Bild

Bild
- Neophytes, för ner människoexemplaren till mitt lab i gruvan, vi har jobb att göra!

Det här blev tokbra för helheten!
Galna torterare med motorsåg, tänger, köttyxa och sax i blodstänkta läderförkläden ger kulten ännu mera djup och frågorna blir ännu flera...

Målarsaldo 2018: Köpta(3) - Målade(6) = -3

Inlägg Postat: 08 feb 2018, 10:28 
Användarvisningsbild

Först och främst, väldigt snygga figurer. De blir enhetliga och allt knyts ihop snyggt.

En högst subjektiv åsikt från min sida är att jag skulle valt att handskarna på dina "evil scientists" i en annan färg än läder. Jag har ingen aning om vilken, men något som poppade mer.
Jag är lite kluven till det påståendet för det blir en väldigt enhetlig och behaglig färgskala på alla dina modeller som det är nu.

Inlägg Postat: 08 feb 2018, 22:37 
Användarvisningsbild

RUNE skrev:
Först och främst, väldigt snygga figurer. De blir enhetliga och allt knyts ihop snyggt.

En högst subjektiv åsikt från min sida är att jag skulle valt att handskarna på dina "evil scientists" i en annan färg än läder. Jag har ingen aning om vilken, men något som poppade mer.
Jag är lite kluven till det påståendet för det blir en väldigt enhetlig och behaglig färgskala på alla dina modeller som det är nu.

Tack!

Jag håller med dig och hade precis samma tanke själv.. När jag kollar in modellen på nätet så har en hel del målare gjort handskar i andra färger, och det hade passat på modellen om de var i någon typisk gummi/latex färg...
Men jag tror de skulle poppa helt för mycket i min väldigt begränsade palett som hela kulten går i, så jag kom fram till att på modellen: Ja, men i armén som helhet: Nej, och körde dem därför i en look som passar in bland de andra. Svårt att säga om det var rätt!

Så med lite modeller uppmålade för egen skull så är det dags för ett ryck terrängbyggande inför Rauk'n'Rumble IV i November!
Det kan tyckas vara långt dit, men något av allt jag lärt mig från de tidigare 3 åren är att tiden kan gå fort som tusan ibland, och det kommer alltid alltid något från vardagslivet emellan som måste gå före hobbyandet.
Därför vill jag komma igång redan nu!

På min lott på byggfronten ligger bl.a. 3 nya underbräden, då vi siktar på att byta ut 3 av de 16 planerna till helt nya i år!
Jag ska även bygga ett av de nya brädena, Sand Island, så det är jag nu igång med!

Den här gången ska jag bygga i logisk ordning och först bygga ett underbräde och sedan se till att terrängen passar som en keps i den, så först ut är ett underbräde!
En skiva på 2,50x1,20m är ganska otymplig för att snickra med inomhus, så sedan en vecka tillbaka inväntar jag snöfritt så jag kan såga på baksidan, men den här sabla snön vägrar ge sig...

Idag förhandlade jag mig istället till att få snickra i köket!
Jag hoppas det gick förbi ett helt gäng människor utanför och kikade in när jag satt på köksbordet och sågade en skiva med fogsvans - de flesta får inte göra det i köket - living the dream! :mrgreen:

Bild

Bild

Väl sågad på mitten så gick det att få upp på ovanvåningen och där fixa med sargerna.

Bild

Bild

I helgen blir det målning av sarger, sen måste jag köpa hörnbeslag, sidolås och textilvaxduk!
Lite galet är det och jag trodde det var de sista underbrädena jag byggde förra året, men vi vill ha till alla planerna så det här blir det 17e jag bygger. :shock:

Inlägg Postat: 10 feb 2018, 22:10 
Användarvisningsbild

Ibland hamnar man i zoonen - när hobbyandet bara flyter på och produktiviteten är på topp!
Det bara rullade på under eftermiddagen och kvällen, vips så var det 17e underbrädet klart!

För er som undrar vad ett underbräde är så är det en stor skiva med sarg som vi sätter våra spelplaner i, plus att det finns en avställningsyta inbyggd.
Själva skivan är en plywoodskiva på 250x120cm så spelplanerna blir 180x120 och avställningsytan ca 65x120 cm och sargerna är 12x56mm dörrfoder.
De flesta underbrädena är specialbyggda till spelplaner i efterhand, så måtten kan vara några cm hit och dit.

Utöver sargerna och avdelaren mellan spelplan och avställningsyta så bygger jag på följande:

Bild
Plugg i skarven som ger ett stabilare bräde

Bild
Textilvaxduk i avställningsytan. Tåler tex en utspilld öl!

Bild
Rejäla beslag på hörnen, det är bara att acceptera att bräden tar stryk när de kånkas fram och tillbaka och behöver vara byggda för att tåla det!

Bild
Excenterlås över skarvarna på båda sidorna ger ett stabilt bräde som inte glider isär.

Bild
Runt kanterna målar jag en svart ram, ca 2cm bred. Skulle en spelplan inte passa perfekt så ser det för jäkligt ut om träskivan lyser igenom längst med kanterna, vilket detta förhindrar.

Bild
Redo för att få sin spelplan byggd!

Totalt så går materialet på c:a 600kr och det tar mig c:a 3 timmar att bygga och måla, vilket vi tycker det är värt för att vi ska kunna ha sådana här underbräden till alla föreningens spelplaner!

Inlägg Postat: 11 feb 2018, 00:49 
Användarvisningsbild

Awesome!
Blev genast inspirerad till att göra en egen fast i någon form av fällbordsvariant :)

Tror mig kommit ganska nära det du gjorde, landade på ca 600 innan extra kostnader för att få den fällbar. Visst är textilvaxduken den från Jysk som är rabbatterad ner till 20:-/m? :lol:

Tack för att du la upp denna somewhat tutorial :)

http://www.oninstagram.com/profile/iambroborn

https://www.facebook.com/iambroborn

https://www.youtube.com/channel/UCFYFcb ... hhWHk16unA

https://twitter.com/iambroborn

Senast redigerad av Iambroborn 12 feb 2018, 13:05, redigerad totalt 1 gång.

Inlägg Postat: 11 feb 2018, 11:29 

Imponerande! Och galet att du gjort 17st?

Inlägg Postat: 13 feb 2018, 21:36 
Användarvisningsbild

Iambroborn skrev:
Awesome!
Blev genast inspirerad till att göra en egen fast i någon form av fällbordsvariant :)

Tror mig kommit ganska nära det du gjorde, landade på ca 600 innan extra kostnader för att få den fällbar. Visst är textilvaxduken den från Jysk som är rabbatterad ner till 20:-/m? :lol:

Tack för att du la upp denna somewhat tutorial :)
Så lite så! :)
Tyvärr inte, den de hade för 20kr här i Visby var inte vad jag sökte, den här har jag använt på 13 av de första 16 brädena så jag vill hålla mig till den, även om priset numera är uppe i hutlösa 129kr metern.. det är vaxduk för bövelen, vaxduk! - inte handvävd kashmirgardin.

BoBo skrev:
Imponerande! Och galet att du gjort 17st?
Tack! Och ja.. 17 med detta, ska till 19 senast i sommar! :mrgreen:

Gubbkväll!

Inte för att våra kvinnliga medlemmar inte var välkomna, men vi hade en målarkväll i föreningen igår som blev att gubbar målade gubbar.
Väldigt trevligt, väldigt vuxet. Bra belysning, fikabröd, kaffe o te, så målning på det i några timmar.

Eller jag målade ju inte, byggde bara ihop, men det räknas!

Bild
De 8 sista Hybriderna från Overkill-boxen nu ihopbyggda och redo för sprayfärg!

Det är närapå snapfit med några få delar på modellerna, och varje modell har en dublett, så det är lite knivigt att få till variation.
Jag bygger därför alltid tvillingarna tillsammans och målar dem tillsammans, så kan jag lättare böja till lite armar och vrida o byta på lite huvuden för att få olika poser, samt måla dem i färger som är tvärtom mot varandra. Bruna byxor grå jacka på den ena, tvärtom på den andra.

Så här blev tvillingparen:

Bild

Bild

Bild

Bild

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  

Sida 226 av 227 [ 2268 inlägg ] Gå till sida Föregående  1 ... 223, 224, 225, 226, 227  Nästa

Forumindex » Warhammer 40,000 » Bloggar och arméprojekt