Bli medlem    Logga in    Kategori    Sök    FAQ

Forumindex » Warhammer 40,000 » Bloggar och arméprojekt

Sida 9 av 11 [ 102 inlägg ] Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Nästa

Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Alaitoc Avengers
 Inlägg Postat: 27 aug 2017, 22:33 
Användarvisningsbild

Eftersom det går lite knackigt med bitz till min tänkta Autarch och de andra konverteringsidéer jag haft inte fungerade i praktiken fick det bli standardutförande. Kommer bli en tacksam modell att måla på alla andra sätt förutom hur de olika delarna ligger i vägen för varandra. Därav en något kreativ ihoplimning. Ska passa på att spraya delarna i olika färger för att slippa en del onödigt grundmålande.

Bild

Sänder ett tack till de glada hejaropen, som vanligt väldigt uppskattat. Skulle vara praktiskt att kunna markera sin tacksamhet likt på andra sociala medier, med uppröster eller tummar eller nåt.

Inlägg Postat: 15 okt 2017, 15:22 
Användarvisningsbild

Målar vidare på autarch och wraith guard, men tog en paus i highlightarbetet för att bygga en wraithlord enligt förlaga. Det gick ju nämligen inte så bra att konvertera en autarch i samma posering som jag hade tänkt mig. Som en före detta dire avenger har denne gamle hjälte såklart alla shurikenvapen och ett dire sword att leka med. Synd att man inte kan ta både flamers (mandiblasters) och shuriken catapult (vänsterarmen) samtidigt. En shuriken cannon på armen såg alldeles för stor ut.

Bild

Efter att första bilden togs störde jag mig på att jag inte hittat ett sätt att blinka till scorpion dreadlocks, men efter en till titt bland bitsen gick det att lösa efter bland de pilligaste limningarna jag någonsin tagit mig för.

Bild

Inlägg Postat: 28 okt 2017, 15:23 
Användarvisningsbild

Wraithguard klara! Lite extra nöjd med baserna med nytt recept för sten: celestra grey, nuln oil, agrax earthshade, diverse grön mottling för att simulera mossa och till sist terminus stone.

Bild

NilssonHarHund skrev:
Det blev en Autarch och en låda Wraithguard. Fordonen får vänta på magnetbeställning.

Påbörjade 22 augusti. Tog dryga två månader att slutföra. Jag jobbar inte snabbt, men jag blev förvisso klar med 10 space marine scouts, 5 assault marines och en land speeder också däremellan.

Inlägg Postat: 28 okt 2017, 17:00 
Användarvisningsbild

Sweet!

Inlägg Postat: 28 okt 2017, 17:45 
Användarvisningsbild

Ser asbra ut.

Inlägg Postat: 21 nov 2017, 21:16 
Användarvisningsbild

Länge sedan sist men här kommer lite work in progress. Glad att jag valde standardutrustning nu när codexet inte tillåter något annat (jo, jag vet att jag skulle kunnat använda index-uppgraderingar men det är oklart hur länge till). Lite osäker på hur färgvalens relativa ytor fungerar mot varandra. Är det för mycket gult/vitt, till exempel?

Bild Bild

Förresten mycket nöjd med den gröna effekten på stenen, med inspiration hämtad från hur hällar ser ut i våra svenska fjäll.

Inlägg Postat: 22 nov 2017, 08:22 

Fördelning av färgerna blir bra. När detaljer och annat är klart kommer det att se kanon ut. Möjligen att knäskydden skulle kunna vara vita, men de funkar i blått också.

Inläggsrubrik: Alaitoc Avengers
 Inlägg Postat: 22 nov 2017, 10:44 
Användarvisningsbild

Tjusigt värre! Smaken är som baken. Jag skulle nog inte förorda vita knäskydd. Det vita på hjälmen kanske skulle kunna gå åt det lite gulare/benvita hållet. Alternativt att hjälmen är lite svagt blå/grå vit. Kanske att shades är åt endera hållet och sedan helvitt för highlights.

Inte överdrivet mycket men för att få in en genomgående färgskala från det blå eller det gula.

Blått och gult passar ju annars väldigt bra ihop.

Inlägg Postat: 22 nov 2017, 20:08 
Användarvisningsbild

Skönt att höra att andra tycker det passar och att det inte bara är en villfarelse från min sida. Jag vill ha min alaitoc-blåa ljusare än den officiella förlagan och det gula omvänt mörkare/varmare. Egentligen blir det väl, som namnet antyder, Alaitoc med ädelt Avenger-färgschema snarare än blåcamo och blekgult. Det vita har jag hittills målat i gråskala och är nog inget jag kommer ändra på här, för att slippa gå tillbaka och ändra på Avengers. Men idén om svag gulskala på hjälmen tycker jag låter intressant eftersom det är en karatärsmodell. Ska testa!

Inlägg Postat: 24 nov 2017, 22:21 
Användarvisningsbild

Klart grabben ska ha en relik! Firesabre klar!

Bild

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  

Sida 9 av 11 [ 102 inlägg ] Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Nästa

Forumindex » Warhammer 40,000 » Bloggar och arméprojekt