Bli medlem    Logga in    Kategori    Sök    FAQ

Forumindex » Warhammer 40,000 » Regler




 Sida 1 av 1 [ 8 inlägg ] 



Författare Meddelande
 Inlägg Postat: 14 nov 2017, 18:34 
Offline

Blev medlem: 31 jul 2013, 05:13
Inlägg: 140
Enligt Codex Craftworlds räknas alla Runes of Battles som två separata spells, och får kastas två gånger. Däremot så väljer man vilken av de två spellsen det är efter att man klarat den. Hur gör man om man misslyckas med att kasta den? Kan man säga att det var en av dom, och sen få kasta den andra. Eller får man inte kasta den alls igen?


Upp 
 Inlägg Postat: 14 nov 2017, 18:43 
Offline

Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14
Inlägg: 561
Vart läser du att man väljer efter man kastat vilken av powersrna det ska vara?


Upp 
 Inlägg Postat: 14 nov 2017, 18:46 
Offline

Blev medlem: 31 jul 2013, 05:13
Inlägg: 140
Citat:
1.CONCEAL/REVEAL
The psyker takes command of the darkness around them, using it to
conceal their kin or reveal any opponents who skulk in the shadows.
Conceal/Reveal has a warp charge value of 6. If manifested, choose
one of the following:


Conceal: Choose a friendly ASURYANI INFANTRY or ASURYANI
BIKER unit within 18" of the psyker – your opponent must
subtract 1 from all hit rolls for ranged weapons that target that
unit until your next Psychic phase.

Reveal: Choose an enemy unit within 18" of the psyker – it does
not gain any bonus to its saving throws for being in cover until
your next Psychic phase.


I varje magi: "If manifested, choose one of the following:"


Upp 
 Inlägg Postat: 14 nov 2017, 20:46 
Offline

Blev medlem: 06 maj 2012, 21:14
Inlägg: 561
Så bra var min läsförmåga. Mycket otydligt hur de tänkt sig att det ska funka.


Upp 
 Inlägg Postat: 14 nov 2017, 21:00 
Offline

Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25
Inlägg: 2148
Är det inte conceal/reveal som manifesteras? Och sen väljer man vad den magin har för effekt, men det är en och samma magi.

Edit: notera att jag inte orkat köpa dexen än.

_________________
Ja' än't bittä'!


Upp 
 Inlägg Postat: 14 nov 2017, 22:01 
Offline

Blev medlem: 04 jul 2009, 17:44
Inlägg: 601
Läser det också som att den unika magin du kastar är conceal/reveal, och att du sen väljer en effekt den spellen har, inte att du kastar spellen conceal eller reveal.


Upp 
 Inlägg Postat: 14 nov 2017, 22:06 
Offline

Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25
Inlägg: 2148
glöm mitt, googlade en bild nu och det står i ett stycke att det faktiskt är två olika magier.

_________________
Ja' än't bittä'!


Upp 
 Inlägg Postat: 14 nov 2017, 23:20 
Offline

Blev medlem: 31 jul 2013, 05:13
Inlägg: 140
Ja, så här står det i codexen:

Citat:
RUNES OF BATTLE
Note that the Runes of Battle psychic powers have two names, and two effects. Each effect counts as a different psychic power, so in
matched play games a Warlock Conclave that manifests Conceal could also attempt to manifest Reveal.


Upp 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
 
 Sida 1 av 1 [ 8 inlägg ] 




Forumindex » Warhammer 40,000 » Regler


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

 
 

 
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2012