Bli medlem    Logga in    Kategori    Sök    FAQ

Forumindex » Warhammer 40,000 » Nyheter och rykten

Sida 2 av 6 [ 53 inlägg ] Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Författare Meddelande
 Inlägg Postat: 11 aug 2017, 12:00 
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Användarvisningsbild

DHettNeck skrev:
Rr på size är fånigt, men +1 istället för auto start är grymt bra ändring.

Är det verkligen det?
Arméer med många enheter har fördelar i alla missions utom KP.
Med denna ändringen så blir det ganska bra att ställa ut 8-10 smuts/reserv enheter medan FI ställer ut sin arme. Sedan counter-deploya alla sina fina enheter. Lascannons med LOS till sina mål, snipers med LOS till sina osv.
Därefter är det ~53/47 vem som börjar.

Vad finns det för nackdel att komma med 10 en-manna enheter á 8ts, 2-3 assassins och resten fin-gubbar?
Vad finns det för fördel att spela en elite-armé?

Är det missions på det gamla sättet(roll-off om vem som deployar HELA sin arme först, med ändringar för infiltrators) så klagar jag inte. Men att alternera med denna ändringen är sådär.

Robert skrev:
kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Inlägg Postat: 11 aug 2017, 13:44 
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Användarvisningsbild

Att garanterat ha första runda bjuder inte på något vidare roligt spel heller. Dock förutsatt jag i min kommentar att man spelar balanserade missions som har båda KP, objectives och maelstrom.

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016

Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Inlägg Postat: 21 aug 2017, 22:18 

Gillar ändringarna överlag, men tycker att det är lite otympligt hur alla regler är utspridda på olika ställen och att regelboken fortfarande är en tegelsten med allt fluff i (inget emot fluff!). Jag kan faktiskt tycka att GW, i herrens år 2017, kunde kommit på smidigare lösningar för hur regler publiceras, uppdateras och balanseras.

Inlägg Postat: 22 aug 2017, 21:13 

Puddington skrev:
Gillar ändringarna överlag, men tycker att det är lite otympligt hur alla regler är utspridda på olika ställen och att regelboken fortfarande är en tegelsten med allt fluff i (inget emot fluff!). Jag kan faktiskt tycka att GW, i herrens år 2017, kunde kommit på smidigare lösningar för hur regler publiceras, uppdateras och balanseras.

Jag håller helt med. Varför inkluderas inte t.ex. faq-er i e-versionerna av codexarna/regelboken på relevanta ställen? Och det dröjer även lång tid innan errator inkluderas i uppdateringar av e-versionerna. Om de ens gör det men jag har för mig att i 7:e fick man en uppdatering efter ett tag.

Inlägg Postat: 23 aug 2017, 12:30 

refabricated skrev:
DHettNeck skrev:
Rr på size är fånigt, men +1 istället för auto start är grymt bra ändring.

Är det verkligen det?
Arméer med många enheter har fördelar i alla missions utom KP.
Med denna ändringen så blir det ganska bra att ställa ut 8-10 smuts/reserv enheter medan FI ställer ut sin arme. Sedan counter-deploya alla sina fina enheter. Lascannons med LOS till sina mål, snipers med LOS till sina osv.
Därefter är det ~53/47 vem som börjar.

Vad finns det för nackdel att komma med 10 en-manna enheter á 8ts, 2-3 assassins och resten fin-gubbar?
Vad finns det för fördel att spela en elite-armé?

Är det missions på det gamla sättet(roll-off om vem som deployar HELA sin arme först, med ändringar för infiltrators) så klagar jag inte. Men att alternera med denna ändringen är sådär.

Håller med. Tycker första rundan ger elite arméer ett övertag som de faktiskt behöver i nuläget. Att kunna ta ut lite hårda targets runda 1 från en hordarmé gör att man faktiskt har en chans. Mot en bra IG lista är du körd om du inte har tur 1. Dem kommer inte bli tablade T1 om du har första rundan men med elite armé kan du mycket väl bli det om dem får den. Regeländringarna med rolloffen är anledningen till att jag byter ut mina två Terminus Ultror mot ett alternativ som går att gömma bättre och är mycket hårdare. ;) Samt fler drops.

Inlägg Postat: 29 aug 2017, 22:29 

Finns en enkel lösning på detta, spela inte tråkiga elit listor med få dyra ostiga enheter :P

-Van Saar

Inlägg Postat: 29 aug 2017, 22:52 
Användarvisningsbild

Revener skrev:
Finns en enkel lösning på detta, spela inte tråkiga elit listor med få dyra ostiga enheter :P

Elit-listor är långt ifrån natural born ost i åttonde. Jag möter hellre en elitlista än conscript spam, flyer spam, horror-spam eller karaktär-spam. Speciellt om elitlistan är tematisk och inte bara spammar samma enheter. Elit är kul! Elit är coolt! Och så är det med det :)

Inlägg Postat: 30 aug 2017, 10:42 

Nurgle skrev:
Revener skrev:

Elit-listor är långt ifrån natural born ost i åttonde. Jag möter hellre en elitlista än conscript spam, flyer spam, horror-spam eller karaktär-spam. Speciellt om elitlistan är tematisk och inte bara spammar samma enheter. Elit är kul! Elit är coolt! Och så är det med det :)

Hear Hear, spam är största problemet med 8th inte elite arméer.

Inlägg Postat: 31 aug 2017, 14:14 

Nurgle skrev:
Revener skrev:

Ja verkligen, jag körde Terminator Lista med Gille, tyckte det kändes rätt tematiskt. Dock suger det pung att spela så men men. Hade jag inte fått T1 med en sån lista hade det inte varit så himla roligt, blir utpangad med allt som inte är i deep runda 1 och sen knappt kunna göra nåt när man väl deepar ändå för man ska hugga sig genom 120 conscripts som bubble wrapar massa non los req artilleri. Tycker på riktigt att enheter i ruiner inte bör kunna bli targetade av artelleri.

Inlägg Postat: 01 sep 2017, 08:52 

Asphyxate skrev:
Nurgle skrev:
Revener skrev:

Ja verkligen, jag körde Terminator Lista med Gille, tyckte det kändes rätt tematiskt. Dock suger det pung att spela så men men. Hade jag inte fått T1 med en sån lista hade det inte varit så himla roligt, blir utpangad med allt som inte är i deep runda 1 och sen knappt kunna göra nåt när man väl deepar ändå för man ska hugga sig genom 120 conscripts som bubble wrapar massa non los req artilleri. Tycker på riktigt att enheter i ruiner inte bör kunna bli targetade av artelleri.

Artilleri borde få minus när dom sjuter utan LOS som förut. -1 to hit.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  

Sida 2 av 6 [ 53 inlägg ] Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Forumindex » Warhammer 40,000 » Nyheter och rykten