Bli medlem    Logga in    Kategori    Sök    FAQ

Forumindex » Övrigt » Köp och sälj

Sida 5 av 8 [ 72 inlägg ] Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Författare Meddelande
 Inlägg Postat: 29 mar 2017, 15:48 
Användarvisningsbild

Snabb och smidig affär med Paypal faktura (Lätt blivit en av mina nya favorit betalmedel.
Välpacketerat med bubbelplast, ziplockpåsar m.m för att skydda innehållet ordentligt.
Postad på fredag och fick den på tisdag, mycket snabbare leverans än väntat på ett paket i den storleken.

Väldigt trevlig säljare också som hör av sig och frågar om paketet kommit fram i gott skick.
10/10 , skulle köpa mer om jag hade pengar över :lol:

Inlägg Postat: 29 mar 2017, 16:22 

Mycket bra service, omsorgsfullt förpackat och snabb leverans. Kan inte bli annat än A+ ! 8-)

Inlägg Postat: 29 mar 2017, 16:52 

PM

Inlägg Postat: 01 apr 2017, 11:07 

Snabb leverans och bra service :-)!

Rekommenderar starkt!

Inlägg Postat: 08 apr 2017, 09:52 
Användarvisningsbild

Nytt köp och kan återigen varmt rekommendera! En väldigt schysst & ärlig person så har du något du behöver - tveka inte!

Inlägg Postat: 28 apr 2017, 09:50 

Har precis gjort en jättetrevlig affär! Kommer handla igen och rekommenderar andra att göra det samma!

Inlägg Postat: 03 maj 2017, 08:53 

Fick hem mina grejer för ett par dagar sedan och är mycket nöjd! Föredömlig säljare, bra kommunikation, snabb leverans och alla grejer var i utlovat skick. Nu jävlar ska det limmas

Inlägg Postat: 24 maj 2017, 18:11 

Du har PM.

Inlägg Postat: 26 maj 2017, 16:30 

Har jag förstått det rätt om du är en återförsäljare? Jag menar inte att fråga för att vara dryg, utan frågar främst för att förstå om du har någon form av förtur på pre-orders (och därav kan garantera att det blir beställt)?

I så fall köper jag väldigt gärna genom dig nämligen. .

Inlägg Postat: 27 maj 2017, 08:51 

Ämne: [Sälj/Pre-Order]Startlådor, box split, enskilt sprue? 26/05

Konfa skrev:
Har jag förstått det rätt om du är en återförsäljare? Jag menar inte att fråga för att vara dryg, utan frågar främst för att förstå om du har någon form av förtur på pre-orders (och därav kan garantera att det blir beställt)?

I så fall köper jag väldigt gärna genom dig nämligen. .

Snabbts svar, jo, jag har nu blivit en återförsäljare av GW. Förtur på pre-orders har jag inte, ingen har det. GW har dock sagt att man ska börja ta pre-orders redan nu. Officiellt så börjar pre-order den 3e Juni, som jag skrivit i min tråd så tar jag kontakt med alla som skickat listor till med den 3e för att kolla om dom fortfarande vill ha sakerna. Jag har redan gjort min beställning hos GW, jag har INTE fått grejerna ännu. Dom borde komma samma vecka som release, med lite tur kommer dom på måndagen och jag kan då posta allt på tisdagen vilket betyder att allt borde komma fram och gå att hämta ut på fredagen den 16e. Har jag otur så kommer grejerna senare och folk kan hämta sina grejer på måndagen.

Det är en lång, komplicerad och tråkig historia. Vi hade en leksaks butik på Åland som köpte in GW grejer i runt 10 års tid, dom tyckte inte det sålde tillräckligt bra så bestämde sig i år för att sluta sälja. Jag erbjöd då att helt ta över inköp och försäljning av GW grejer vilket diskuterades en hel del men i vilket fall som helst så ville dom inte ha GW grejer i butiken för det säljer för dåligt och tar för mycket plats. Det finns lådor i butiken som är över 10 år gammla till exempel. Jag kontaktade GW och skapade ett nytt trade konto med dom och blev således en stockist.

Problemet är att det kostade mig just under 30 000kr att bli en stockist (skapa företag, köpa in allt som en stockist måste ha etc etc).
Vi är runt 10 personer som håller på med hobbyn på Åland och alla äger i praktiken allt dom behöver.
Jag har sålt grejer här innan jag blev stockist (förut erbjöd jag att beställa in grejer till den lokala butiken och sedan hämta dom därifrån för att posta dom vidate). Nu när jag helt övertagit inköp och försäljning så tänkte jag erbjuda samma sak som tidigare bara att det går direkt via mig istället för den andra butiken.

Allt som är listat under Säljes är mina privata grejer som jag försökt sälja sedan jag blev medlem här, jag vill bara bli av med det vilket är orsaken till att det är 30% rabatt. Jag kan inte ge samma rabatt på grejer jag beställer in, om folk kom hit och hämtade grejerna skulle jag kunna erbjuda 30% rabatt (orsaken är alla avgifter via paypal, dom tar just under 5% i avgift för varje betalning. Så om jag säljer med 20% rabatt så är det egentligen 25% från nypris jag går miste om. Jag går drygt 50-100kr i vinst på varje försäljning via min butik och 50-100kr i förlust för varje av mina privata saker jag säljer. Eftersom jag ligger drygt 25 000kr på minus så tänkte jag erbjuda 8E lite billigare. Tror jag är billigast i Norden men frakten från Åland är betydligt högre än om jag bodde i Sverige eller fasta Finland. Det är svårt att konkurera med alla nätbutiker som finns, speciellt dom i England eftersom dom även har växel kurs rabatten.

Startlådan säljes för £95 €125 1140Kr
£95 = €108(13,6% billigare) 1050Kr (7,5% billigare)

Många nätbutiker i England erbjuder 15-20% rabatt, sen när du räknar in kurs rabatten också så blir det snabbt mycket billigare än någon annanstans ifrån. Att konkurera med dessa web butiker är svårt, nästan omöjligt för ett litet företag. Som det ser ut nu så vill jag bara bli skuldfri, jag startade företaget för att rädda hobbyn på Åland. Utan mig skulle det inte gå att köpa grejer på Åland vilket skulle betyda slutet för hobbyn.
Jag ligger som sagt mycket på minus och vill bli skuldfri vilket är orsaken till att jag nu erbjuder att köpa in grejer.

Hoppas detta långa svar förklarar alla frågor du har :D

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  

Sida 5 av 8 [ 72 inlägg ] Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Forumindex » Övrigt » Köp och sälj